O projekcie

Podstawowe charakterystyki systemu:

  • stabilność i sztywność: konstrukcja wykonana jest z hartowanej ocynkowanej stali, dzięki czemu zwiększono wskaźnik stabilności i odporności

    na wpływy czynników zewnętrznych przy równoczesnym zmniejszeniu do minimum konieczność konserwacji.

  • możliwość szybkiego montażu: czas montażu systemu jest wyjątkowo krótki - w ciągu dwóch- trzech tygodni. demontaż: dzięki techniczno- konstrukcyjnym możliwościom szybko i lekko demontuje i montuje się na innych miejscach, bez konieczności całkowitego zakończania prac

    przy demontażu mogą być wykonywane prace montażowe w innym miejscu

    co pozwala dynamicznie wykorzystać firmie posiadane powierzchnie w zmieniających się warunkach otoczenia.

  • cała konstrukcja jest niezależna od podłoża - fundamentów, nie zależy od geologii, archeologii i hydrologii gruntu.
  • komponenty architektoniczne, w tym także konstruktywne rozwiązania, możliwość wyboru kolorów, zapewniają wysoki stopień dostosowania

    do istniejącego otoczenia .


Opis systemu

Podstawowy element systemu- moduł podporowy (2,6 x 6 x 6 m )

- jako element konstrukcyjny z poziomą płaszczyzną dla parkowania samochodów.

Modułowa płaszczyzna daje nieograniczone możliwości ilości połączeń w przypadku konieczności połączenia w różnych kombinacjach strukturalnych. Konstrukcja lekko dopasowuje się do nierówności terenu na której jest montowana, regulowana jest na dowolną wysokość,

co ułatwia wyeliminowanie nierówności terenu. Wszystkie metalowe elementy systemu zostały poddane procedurom dodatkowej obróbki

w celu zapewnienia podwójnej ochrony- fizycznej i elektrolitycznej.

Powierzchnia modułów posiada wszelkie konieczne charakterystyki zapewniające fizyczną i mechaniczną wytrzymałość: wykluczają poślizg opon, wytrzymałe są na działania atmosferyczne, nie korodują pod działaniem pozostawianych przez samochody wycieków olejów silnikowych i smarów. Przewidziana jest możliwość zainstalowania instalacji oświetleniowej dla pierwszego poziomu parkingu, a także rozmieszczenie zabezpieczeń ppoż. zgodnie z przepisami i warunkami firmy.


„System parkowania samochodów”

posiada własny system odprowadzania wód opadowych dzięki wbudowanym elementom konstrukcyjnym.

Modułowe płyty zakończone są metalowymi profilami, które służą do odprowadzania wody deszczowej a na ich łączeniach rozmieszczone są

siatki i kanały ściekowe, za pomocą których woda odprowadzana jest rurami do studzienek kanalizacji deszczowej. Powierzchnia parkingów może być wyposażona w monitoring. Pozioma sygnalizacja na obydwóch poziomach zapewnia regulację ruchu samochodów na parkingach.

Konstrukcja systemu zaprojektowana jest dla obciążenia do 5000 kG na jedno stanowisko parkingowe o wymiarach (3 x 6 m ).

„System parkowania samochodów” istnieje ponad dwadzieścia lat, w wielu miastach Europy i zapewnia około miliona stanowisk parkingowych. System sprawdza się w różnych warunkach klimatycznych i miejskiej infrastrukturze a także w rejonach sejsmicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami.

„System parkowania samochodów” w istniejących parkingach polepsza warunki i zwiększa ilość stanowisk parkingowych w tych miejscach.

System przedstawia sobą metalową konstrukcję montażową, umiejscowioną bezpośrednio na powierzchni terenu i w ten sposób powstaje obrys pasa- platformy dla parkowania samochodów.

    Minimum miejsc parkingowych :
  • dolny poziom 100;
  • górny poziom 100;
  • Łącznie : 200 miejsc.

Wysokość piętra drugiego poziomu wynosi średnio 2,60 m względem poziomu zerowego terenu.

Zagwarantowana minimalna wysokość to 2,10 m pod belką. Minimalna kompletna jednostka systemu dla 200 stanowisk samochodowych,

która jest przewidziana obecnym projektem,

składa się z następujących elementów:

- standardowe elementy montażowe platformy w ilości ---(zależne od projektu)

- montażowe elementy stojaka w ilości ---(zależne od projektu)

- elementy montażowe schodów w ilości ---(zależne od projektu)

- i inne elementy ---(zależne od projektu)

Wjazd i wyjazd z górnego poziomu dokonuje się poprzez rampę- w jednym kierunku o długość 15,0 m. Nachylenie rampy, zgodnie z przepisami, zaprojektowane jest na nie więcej niż 20 stopni. Przejścia piesze- wejście i wyjście z górnego poziomu po schodach, zaprojektowane jest zgodnie

z przepisami i przewidziane są jako wyjścia zapasowe (awaryjne).

Informacja o niezbędnej dokumentacji i terminach realizacji projektu:

    Dokumentacja ( konieczna przy podpisaniu umowy ):

  • Kopia planu terenu
  • Kopia planu podziemnej komunikacji terenu
  • Rezultaty geo-mechanicznej ekspertyzy gruntu na danym terenie.
  • Zezwolenie miejskich organów nadzoru budowlanego dla rozmieszczenia systemu parkowania na danym terenie na określony czas.
  • Niezbędny czas dla realizacji projektu od momentu podpisania umowy, przygotowania konstrukcji i dostarczenia do miejsca montażu, do momentu oddania do eksploatacji obiektu: 45-60 dni
    • W chwili obecnej na rynku taki system parkowania samochodów kosztuje 500,00 euro za m.kw. powierzchni standardowej,

      bez podatku Vat, co oznacza, że orientacyjna cena rynkowa takiego jednego niedużego „Systemu parkowania samochodów”

      na 200 stanowisk parkingowych będzie wynosiła około 1.500.000,00 euro.